فروشگاه اینترنتی

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

تپش قلب

تپش قلب چیست؟

 

تپش قلب اختلالیست که طی آن فرد احساس می کند ریتم ضربان قلب او از حالت عادی خارج شده یا دچار تپش ها و ضربات اضافی شده است. وقتی به تپش قلب دچار می شوید، احساس می کنید که قلبتان تند می زند یا ضربان قلبتان با لرزش همراه است. این مساله را حتی می توانید در گردن، گلو یا قفسه سینه تان هم حس کنید. اکثر مواقع تپش قلب بی خطر است و خود به خود و بدون نیاز به درمان برطرف می شود؛ اما در موارد نادری هم ممکن است نشانه ای از بروز یک بیماری جدی و مهم باشد.علائم تپش قلب معمولا به شکل ضربان های محکم، خیلی سریع، خیلی آهسته و کند و یا به طور نامنظم بروز می کند. ممکن است تپش قلب به صورت ضربان های غیر معمولی و با فاصله یا تپش های محکم و مداوم هم احساس شود.

احساسات شدید و قوی مثل استرس و اضطراب باعث آزاد شدن هورمون هایی در بدن می شوند که ضربان قلب را افزایش می دهند. در چنین حالتی حتی اگر خطری وجود نداشته باشد بدن حالت آمادگی برای مقابله با تهدید به خودش می گیرد. اگر این استرس و اضطراب بیش از حد باشد ممکن است فرد دچار حملات پانیک یا هراس شود که با علائمی مثل تپش قلب شدید، تعریق، لرزش، درد قفسه سینه و مشکل در تنفس همراه است. حملات پانیک در برخی موارد می توانند منجر به حمله قلبی شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی