فروشگاه اینترنتی

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

خار پاشنه

خار پاشنه چیست؟

 

خار پاشنه (یا خار زیرین پاشنه) یک برآمدگی استخوانی در کف پا است که گاهی در زیر پا قابل مشاهده و لمس می باشد. خار پاشنه از رسوبات کلسیم تشکیل می شود و ممکن است نوک تیز، یو شکل (به شکل قلاب) و طبقاتی باشد. خار پاشنه دلایل متعددی می تواند داشته باشد ولی اغلب در کسانی بروز پیدا می کند که مبتلا به التهاب کف پا یا التهاب نیام کف پایی (بافتی که در زیر پا وجود دارد و پاشنه را به پنجه وصل می کند) هستند.اکثر افراد فکر می کنند خارپاشنه باعث درد پاشنه می شود در صورتی که معمولا اینطور نیست. بر اساس گزارش کلینیک کلیولند، یک دهم مردم مبتلا به خارپاشنه هستند ولی یک بیستم از این افراد در کنار خارپاشنه، درد پاشنه پا هم دارند. بقیه افراد فقط هنگام ایستادن، ممکن است درد خفیف، مبهم یا شدید دارند.

رسوب کلسیمی نزدیک استخوان پاشنه پا هنگام راه رفتن و دویدن باعث ناراحتی می شود. تقریبا 50 درصد افرادی که از خار پاشنه پا رنج می برند احساس درد می کنند. نمی توانید آن را مشاهده کنید زیرا اندازه ی آن 4/1 اینچ است. اغلب، درد ناشی از خارپاشنه نیست بلکه به دلیل التهاب یا سوزش نیام کف پایی است. درد پاشنه هنگام بیدار شدن از خواب در صبحگاه به قدری زیاد است که نمی توان حتی چند قدم برداشت (به گفته برخی افراد، درد طوری است که انگار یک چاقو داخل پاشنه فرو می رود.)دلیل این اتفاق آن است که در طول شب، کف پا در حالت خمیده قرار دارد (یعنی پنجه به سمت پایین) که باعث کوتاهتر شدن نیام می شود. با وارد کردن فشار به پا نیام کشیده می شود و باعث درد می شود. این درد به محض راه رفتن و کشیده شدن نیام، فروکش می کند (البته باز هم درد مبهمی احساس می کنید)، فقط تا وقتی از ایستادن و پیاده روی زیاد پرهیز کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی