فروشگاه اینترنتی

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

توده فک

توده فک چیست؟

 

تومور و توده فک که در ناحیه فک یا بافت نرم در دهان و صورت ایجاد می شود، رشد و ضایعه بسیار کمیابی است. تومورها و توده فک که گاهی به آن تومورها و کیست های بافت دندانی(ادونتوجنیک) می گویند، می توانند در اندازه و شدت متفاوت باشند. این رشد معمولا غیرسرطانی(خوش خیم) است، اما آن ها می توانند تهاجمی باشند و به استخوان ها و بافت های اطراف حمله کنند و باعث جابجایی دندان ها شوند. شیوه های درمانی تومور و توده فک براساس نوع رشد یا ضایعه شما، مرحله رشد و علائم شما متفاوت است. جراحان دهان، فک و صورت( دهانی و فک بالا) تومور و توده فک شما را معمولا با جراحی درمان می کنند و در بعضی موارد، از درمان پزشکی یا ترکیبی از جراحی و درمان پزشکی استفاده می کنند.

کیست  های فک مانند کیسه هستند که با مایعات پر می شوند و در بافت های فک تشکیل می شوند. رشد آن ها فقط به فک محدود نمی شود، زیرا در هر جایی از بدن یا روی بدن می توانند تشکیل شوند. توده فک عموما از نظر طبیعت و رشد خوش خیم هستند اما ممکن است با دژنراسیون بد خیم بسیار کمیاب ظاهر شوند. ضایعه توده فک تمایل به رشد آهسته دارد و در بسیاری از بیماران بدون علائم است( یعنی آن ها هیچ علائم قابل توجهی را متوجه نمی شوند). با توجه به این طبیعت، آن ها به صورت اتفاقی، زمانی که تصویربرداری رادیوگرافی را برای درد غیر مرتبط سر و گردن انجام می دهند، متوجه آن می شوند. با این حال، اگر کیست ها عفونی شوند، ممکن است برای افراد دردناک باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی